MB

Magnus Betner är för härlig alltså haha, här är ett stycke ur hans standupshow "Ingenting är heligt". Enjoy!

”… Har ni funderat på att skjuta er någon gång ?

*tystnad*

Nej, det är bara jag som har mått dåligt utav 13 000 personer . ”Vadå skjuta? Är du tokig? Vi har ju segelbåt.”

Jag har funderat jävligt mycket på att ta livet av mig genom åren. Inte nu, nu mår jag bra men för några år sedan var jag väldigt inne på att ta livet av mig. Sen jag sköt ju mig aldrig. Jag har aldrig ens försökt att ta livet av mig jag menar jag är rätt säker på att jag hade lyckats. Det är ju inte kärnfysik vi snackar om direkt.

-          Vad hände med Betnér?

-          ”Eh ,jag vet inte han sköt av sig näsan tror jag och eh…”

Jag la ner det där med att skjuta mig för dels hade jag ju ingen pistol liksom och jag har alltid varit mer av en hoppare.

Jag vet att det är ett känsligt ämne med att ta livet av sig eftersom alla känner någon som har tagit livet av sig. Men antingen så kan man ju låtsas som att inget mår dåligt och inte snacka om självmord eller så kan man berätta att jag också har också funderat på att ta livet av mig. Så att kanske folk inte gör det. För det är det att jag tycker det är tragiskt att unga människor ta livet av sig – gamla människor det skiter jag i, de får gärna ta livet av sig det är inget problem men unga människor dessutom vet de ju inte hur man gör. Vafan sitta och skära sig på det *här* hållet, på ovansidan av armen det kommer ju bara ta en jävla tid, vänd upp – ett snitt sen är det färdigt om du nu verkligen ska göra det. Men jag tycker att du ska vänta lite. Du har inte lidigt tillräckligt. Har du inte provat radhus och fem års äktenskap då kan du inte få ta livet av dig, det är förtidigt. Det är förtidigt.

Men jag har alltid tänkt såhär: när jag var på väg att då jag har tänkt att jag ska hoppa. Jag har stått på broar och svajat och så där och inte hoppat.  Men jag insåg att jag kommer inte ta livet av mig en gång. Jag bodde på ett sånt där, har ni bott på ett Scandic Ångest någon gång? Dom här sunkiga jävla konferens hotellen Man vill bara dö när man kommer in. Det är så här lågt i tak, fula färger, recipotoniesten är ingen ist utan är en ful jävla gubbe med puckelrygg som inte ser en och som kan knappt checka in en. ”

 


Kommentarer
Postat av: Max

Haha, jättebra. Och så sant. Finns det mer? :D

2011-01-21 @ 14:04:02
Postat av: Max

Underbar frukost förresten :D :D Kan vi äta sån när jag och Rasmus hälsar på dig?? Haha

2011-01-21 @ 14:35:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0