.

Får inte gå mer i DBT-gruppen. Känner mig grundlurad och ledsen. Men eftersom jag inte skötte avance gruppen och jag redan kan allt i nybörjar gruppen. Känns sorgset att sluta med något som man har haft i snart tre år.

Jag kör runt i rondellen. Vågar inte blinka ut utan fortsätter att köra runt, runt. Rädslan är stark och det är tryggt. Vågar inte släppa tryggheten. Jag vet vad jag har men inte vad jag får. Om jag blinkar ut, kommer jag köra rätt? Köra in i något? Köra vilse? Få punktering? Då måste jag kanske be om en karta, ta hjälp av någon eller ta en ny väg. Hela livet känns som massa olika rondeller som man kör runt i. Ibland vågar man blinka ut, ibland blir det rätt och ibland fel. Många glömmer helt bort att blinka ut och att de håller på att köra runt i en cirkel. De tänker bara på framtiden, allt de ska hinna med och ältar de som har hänt istället för att fokusera på nuet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0