Sov dig till en klokare människa.

Käken är spänd och magen värker. Huvudet dunkar och ögonen svider. Så kan man ju tänka. Men man kan också välja att fokusera på det positiva.

Här sitter jag blott 18 år gammal och varit med om så mycket skit och endå så väljer jag att resa mig gång på gång. Jag har en otrolig energi som jag sorligt nog inte utnyttjar på rätt sätt.

Jag har fortfarande problem med den sista ångest kurvan. Du vet den lilla biten då ångersten är som värst. Man får panik, stirrig, rädd och vill bara göra det där destruktiva beteendet som leder till harmoni några få himmelska minuter. Kortsiktigt få känslan lugn men långsiktigt blir det en ondcirkel där läget bara förvärras.

Om jag hade vetat att det skulle ta så här lång tid att bli riktigt frisk skulle jag aldrig ha börjat mixa med mat och trösta mig med den. Läget är tufft men har varit tuffare och det är bara att acceptera. Jag kan inte ändra det som har hänt bara det som är här och nu. Nu ska jag sova, sömn är så otroligt viktigt och något som många underskattar. Man blir en helt ny människa bara man får sina viktiga timmars sömn!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0